دبي

شركت خدمات مسافرتي و گردشگري پليكان پرواز آسيا در سال 1391 با هدف ارائه خدمات برتر به مسافرين محترم در مسيرهاي تخصصي ( ويتنام . اندونزي . سريلانكا . مالزي . سنگاپور ) و همچنين اخذ ويزاي مسيرهاي فوق ، تاسيس گرديد و همواره به لطف ايزد منان و ياري هموطنان توانسته است رضايت مسافران عزيز را جلب نمايد . شركت پليكان پرواز آسيا مفتخر است كه از نگاه مجله معتبر asialife magazine بهترين مجري تورهاي ويتنام و بالي در سال 2013 و 2014 ميباشد .

۳۵ بازديد


دبي در سال 1830 يك آبادي كوچك بود با ساكنيني كه از راه ماهيگيري، استخراج مرواريد و كشاورزي در مقياسي كوچك امرار معاش مي كردند.

دبي

دبي در سال 1830 يك آبادي كوچك بود با ساكنيني كه از راه ماهيگيري، استخراج مرواريد و كشاورزي در مقياسي كوچك امرار معاش مي كردند. در آن زمان، دبي توسط شاخه اي از قبيله بني ياس از وادي ليوا در جنوب، جايي كه هم اكنون شهر ابوظبي قرار دارد، اداره مي شد. خانواده آل مكتوم كه اكنون نوادگان آنها كشور را اداره مي كنند، رهبري اين قبيله را به عهده داشتند. تا سال 1800 تغيير خاصي در دبي بوجود نيامد تا اينكه شيخ مكتوم بن حشر آل مكتوم، حاكم وقت، معافيتهاي مالياتي را براي تجار خارجي وضع نمود و اين باعث گرديد تا تجار زيادي محل تجارت خود را از ايران و منطقه شارجه به دبي منتقل نمايند. بعدها انگليس يك خط كشتيراني بين دبي و هند و ساير بنادر مهم منطقه برقرار نمود .

اين كشور از پيوستن امارتهاي ابوظبي، دبي، عجمان، فجيره، شارجه و اُم القوين و راس الخيمه تشكيل گرديد. با توافق حكام، هر امارت قسمتي از قدرت خود را براي اداره آن امارت حفظ مي نمود. شيخ زايد بن سلطان آل نهيان بعنوان رهبر اين كشور برگزيده شد كه هنوز نيز اداره كشور را به عهده دارد. ابوظبي نيز بعنوان پايتخت برگزيده شد. با اكتشاف نفت در سال 1958در منطقه ابوظبي، اين كشور به يكي از ثروتمندتين كشورهاي منطقه تبديل شد. در سال 1966 در دبي نيز نفت كشف شد. اكتشاف نفت به پيشرفت و توسعه زيربناهاي اقتصادي و اجتماعي كه از اصول اوليه جوامع مدرن مي باشد، كمك بسياري نمود. آموزش، بهداشت، توسعه جاده ها، خانه سازي و رفاه اجتماعي در تقدم قرار گرفتند. امتياز و اعتبار اين پيشرفتها را مي توان تا حد زيادي به حكام پيشين و فعلي دبي نسبت داد .

دورنگري و روشنفكري حاكمان وقت باعث گرديد تا تجار ايراني و هندي زير بناي توسعه دبي را بعنوان مهمترين بازار تجاري منطقه فراهم نمايند. شيخ راشد بن سعيد آل مكتوم، پدر حاكم فعلي دبي، كمك شاياني به رشد اين شهر نمود و زمينه را براي جذب هر چه بيشتر تجار فراهم نمود. دبي به صورت يك مركز تجاري مهم بخصوص در زمينه صادرات مجدد در آمد. دبي و ساير امارتها در سال 1892 در قيموميت انگليس قرار گرفتند. انگليس اين منطقه را بسيار مهم مي دانست و تلاش مي نمود تا جلو نفوذ ساير قدرت هاي وقت مانند روسيه و فرانسه را در اين نقطه از جهان بگيرد. بالاخره در سال 1968، انگليس خروج خود را از اين منطقه آغاز نمود و سعي نمود تا يك كشور واحد شامل بحرين، قطر و ساير قبايل منطقه تشكيل دهد اما اين طرح با جدا شدن بحرين و قطر و تشكيل اين دو كشور منتفي شد. ولي ساير امارتها در سال 1971 به يكديگر ملحق شده و كشور امارات متحده عربي را بوجود آوردند .

امارت دبي با مساحت 3885 كيلومتر مربع بعد از ابوظبي، دومين امارت بزرگ كشور امارات متحده عربي مي باشد. شهر دبي كه مركز اين امارت مي باشد، در كنار خور دبي (يك ورودي آب از دريا به داخل خشكي) قرار دارد. اين شهر در اطراف اين خور گسترش يافته است ولي اكنون شهر در امتداد خط ساحلي و در جهت جنوب غربي به سمت ابوظبي در حال گسترش مي باشد. خور دبي با طولي برابر 15 كيلومتر تنها 500 متر عرض دارد. دو پل و يك تونل زير آبي ارتباط بين دو طرف خور را فراهم مي سازند. اين خور شهر را به دو بخش "ديره" در شمال و "بردبي " در جنوب تقسيم كرده است.

بخش بردبي شامل مناطق اُودمتا، ستوا، كرامه، جُميرا و اُم سقيم مي باشد و كمي دورتر در راه ابوظبي به منطقه جبل علي مي رسيم كه جنوبي ترين بخش شهر مي باشد و به خاطر اسكله و منطقه آزاد تجاري واقع در آن معروف مي باشد. جاده اي كه شهر را به ابوظبي و جبل علي وصل مي نمايد، جاده معروف شيخ زايد مي باشد. يك بزرگراه هشت بانده كه در دو طرف آن، آسمان خراش هاي فراواني مشاهده مي شوند. بخش ديره نيز شامل منطقه القرهود در نزديكي فرودگاه و منطقه تازه توسعه يافته مدريف مي باشد .

 

 

 

آب و هواي دبي

شرايط آب و هوايي دبي در ماههاي مختلف سال و بيشترين كمترين

دبي شرايط آب و هوايي در ماه ژانويه 23°C 14°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه فوريه 23°C 15°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه مارچ 27°C 17°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه آپريل 31°C 21°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه مي 36°C 24°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه ژون 38°C 27°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه جولاي 39°C 29°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه آگوست 39°C 30°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه سپتامبر 38°C 27°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه اكتبر 34°C 23°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه نوامبر 30°C 19°C

دبي شرايط آب و هوايي در ماه دسامبر 25°C 16°C

قانون ورود به دبي

بيشتر مسافران بايد ويزا براي ورود داشته باشند. اما شهروندان تعدادي از ايالات در اروپا و جاهاي ديگر (شامل استراليا و زلاند نو) مي توانند مهر اجازه ي ورود را روي پاسپورتشان به محض ورود تا 90 روز داشته باشند.

بازديدكنندگان از مليت هاي ديگر بايد از ضمانت ساكنان امارات متحده يا يك شركت يا هتلي كه مجوز آن صادره از امارات متحده است برخوردار باشند و تا 30 روز اجازه اقامت دارند.

اقتصاد دبي

تأسيسات و پيشرفتهاي زياد در صنايع و فعاليتهاي مختلف در دبي باعث شده تا توجه جهاني را در تمام زمينه‌ها و پروژه‌ها جلب كند.

دبي از ديگر امارت‌هاي امارات متحده عربي متمايز مي‌باشد از اين لحاظ كه درآمد نفت آن تنها 6 درصد از توليد ناخالص داخلي را تشكيل مي‌دهد و اكثر درآمد امارت دبي از منطقه آزاد جبل علي، فروش ملك به اتباع خارجي در مناطق آزاد، اعطاي اقامت، صدور مجدد كالا، ترانزيت مسافر و كالا و همچنين قسمت بزرگي نيز از گردشگري و ديگر خدمات مالي و تجاري تشكيل مي‌گردد .

خطوط حمل و نقل توسط هواپيمايي امارات تقويت شده و در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۸ ميليون مسافر را جا به جا كرده‌است. همچنين در دبي مناطق آزاد براي صنايع بخصوص وجود دارد از قبيل شهر اينترنتي دبي و شهر رسانه دبي.

دبي و ديره، بنادر مهمي براي توليدكنندگان غربي است. بيشتر مراكز مالي و بانكها در منطقه بندري مي‌باشد. دبي اهميتش را به عنوان يك مسير تجاري در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به دست آورد. شهر دبي تجارت آزاد طلا دارد. بندر جبل علي در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده و بزرگترين بندر دست ساز بشر در جهان است. اما دبي به صورت فزاينده‌اي در حال پيشرفت به عنوان مركزي براي صنايع خدماتي از قبيل فناوري اطلاعات و سرمايه گذاري مي‌باشد .

جاذبه هاي توريستي و گردشگري در دبي كرايه اتومبيل در دبي

در خيلي از مواقع، هزينه اجاره يك اتومبيل از هزينه كرايه تاكسي در طول يك روز كمتر مي شود. در دبي به راحتي مي توانيد يك اتومبيل اجاره نماييد. دفتر شركت هاي اجاره دهنده در اكثر خيابان هاي شهر وجود دارند. در فرودگاه نيز چندين شركت معتبر فعال در اين زمينه حضور دارند. هزينه كرايه اتومبيل بين 70 درهم (براي مدت 24 ساعت) براي اتومبيل هاي معمولي (مدل سال 2000) تا حدود 150 تا 200 درهم براي اتومبيل هاي مدل روز و اتوماتيك متفاوت مي باشد. البته كرايه اتومبيل هاي گران قيمت مانند ليموزين ممكن است به 1000 درهم نيز برسد. حداقل مدت زمان كرايه يك اتومبيل، 24 ساعت مي باشد. در هنگام اجاره اتومبيل از داشتن بيمه جامع خودرو و بويژه بيمه شخص ثالث مطمئن شويد. مدارك لازم براي كرايه اتومبيل، پاسپورت و گواهينامه بين المللي مي باشد.

سيتي سنتر

اين مركز با زير بنايي حدود370 هزار متر مربع و با بيش از 300 فروشگاه ميباشد . رستوران و كافي شاپ از بزرگترين و اصلي ترين مركز خريد در دبي و خاورميانه مي باشد. بخش فروشگاهي اين مركز در سه طبقه ساخته شده است. بخش اعظمي از طبقه همكف اختصاص به پاركينگ اتومبيل ها دارد. قسمت ديگري از همين طبقه نيز، به فروشگاه هاي عرصه كننده لوازم الكترونيكي اختصاص يافته است .

شعبه بسيار وسيع هايپرماركت كارفور ، فروشگاه بزرگ ايكيا (اسباب و اثاثيه منزل)، 11 سالن سينماي ساين استار و بخش بازي كودكان به نام سرزمين جادويي ( Magic Planet ) از جمله شاخص ترين و بزرگترين بخش هاي اين مركز مي باشند .

سرزمين جادويي ( Magic Planet ) نيز با داشتن انواع وسايل بازي از جمله جديدترين بازيهاي ويدئويي و كامپيوتري از قسمت هاي جذاب اين مركز براي كودكان و نوجوانان و البته بزرگسالان مي باشد. در كنار اين قسمت، بخش بزرگ عرضه غذاهاي Fast food قرار دارد كه در فضايي زيبا بصورت يك ميدان بزرگ، ميزبان خريداران خواهد بود. رستورانها نيز در قسمت ديگري از اين مركز قرار گرفته اند. در كنار ساختمان بخش فروشگاهي اين مركز، ساختمان هتل معروف سافيتل(متعلق به همين مركز) و ساختمان 11 طبقه اداري مركز قرار دارند. نمايشگاه اتومبيل هاي تويوتا و لكسوس نيز از جمله ساير بخش هاي اين مركز مي باشند.

 

باغ وحش دبي

باغ وحش دبي قديمي ترين باغ وحش در شبه جزيره عربي (عربستان) مي باشد. اين باغ وحش در منطقه زيباي جميرا واقع شده است. در اينجا از گونه هاي نادر شامپانزه و گربه وحشي عربي نگهداري مي شود. تقريبا در حدود 200 گونه از پستانداران، پرندگان، خزندگان و ماهي ها در اين باغ وحش زندگي مي كنند. گونه هاي عربي اين باغ وحش عبارتند از: غزال، سياه گوش، روباه، گرگ، كفتار، گربه وحشي، فلامينگو، قره قاز، حواصيل، مرغ نوروزي، عقاب، لاشخور، كركس، مار، راسو و سوسمار. گونه هاي در خطر انقراض نيز مانند گوسفند مخصوص شمال آفريقا، ببر سيبري و بنگالي، گرگ عربي، كفتار، گربه وحشي، غزال آفريقايي، گوريل و شامپانزه نيز در اين باغ وحش نگهداري مي شوند .

اين باغ وحش بزودي تعطيل خواهد شد و حيوانات و جانوران آن به باغ وحش جديد دبي كه در پارك مشرف در خارج از شهر دبي ساخته مي شود، منتقل خواهند شد .

وادي ويلد ( پارك آبي وحشت )

يك ماجراجويي فراموش نشدني در پيشرفته ترين پارك آبي دنيا در انتظار شماست .شما مي توانيد حالت بي وزني را در قسمت سرسره سرعت در حالت سرخوردن با سرعت 80 كيلومتر در ساعت بدون ديدن كوچكترين آسيبي تجربه نماييد. اين سرسره بلندترين و پر سرعترين سرسره دنيا (بغير از آمريكاي شمالي) مي باشد كه يك سقوط نفس گير 33 متري همراه با يك آبشار به عمق وادي را براي شما خلق مي نمايد. اين پارك بر اساس افسانه قديمي سندباد طراحي گرديده است. نوع طراحي و توجه به جزئيات مانند خلق شخصيت هاي كارتوني براي كمك كردن به ساختار موضوع باعث گرديده تا اين پارك آبي، جايزه بهترين طراحي و ارائه پارك هاي آبي را از طرف انجمن نوآوري در ساخت پارك هاي آبي، به خود اختصاص دهد .

با بيش از 23 نوع وسيله تفريحي و سرگرمي آبي كه بيشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازديد كنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پيوسته از حركت بر روي آب در طول اين مراحل لذت ببرند .

اين پارك با مساحتي حدود 5 هكتار مابين هتل مشهور برج العرب و هتل ساحلي جميرا قرار دارد. پارك آبي وايلد وادي به شكلي طراحي گرديده تا ساعتهاي مديدي از لذت و هيجان را به جستجوگران هيجان و همچنين خانواده ها تقديم نمايد. با بيش از 23 نوع وسيله تفريحي و سرگرمي آبي كه بيشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازديد كنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پيوسته از حركت بر روي آب در طول اين مراحل لذت ببرند. طراحي هنرمندانه وسيله ها شامل هشت سرسره آبي انفجاري و دو بخش موج سواري در اين پارك، هيجان فوق العاده اي را براي تمامي سنين به همراه مي آورد .

پارك خور

شهر بچه ها در اين پارك قرار دارد.اين پارك در بخش بردبي و در ساحل خور دبي +قرار دارد.در اينجا شما مي توانيد رفتن به يك ييلاق را تجربه كنيد. چندين هكتار باغ، اسكله هاي ماهيگيري، مسير هاي ويژه دو و پياده روي، محل هايي براي طبخ برياني (باربي كيو)، مناطق ويژه بازي بچه ها، رستوران ها و كيوسك ها فروش غذا و نوشيدني از جمله امكانات اين پارك مي باشند. يك آمفي تاتر بزرگ نيز وجود دارد كه محل برگزاري كنسرت ها در زمان تعطيلات عمومي و موقعيت هاي خاص مي باشد. در طول 2.3 كيلومتري پارك در امتداد خور، يك ماشين كابلي ، به بازديدكنندگان اين امكان را مي دهد تا سوار بر آن (در ارتفاع 30 متري از سطح زمين) به تماشاي پارك و خور دبي بپردازند. در نزديكي ورودي شماره يك پارك نيز يك شهركودك و يك موزه براي كودكان قرار دارد. در ورودي شماره 2 نيز شما مي توانيد يك موتورسيكلت چهارچرخ به مبلغ 20 درهم براي يك ساعت گردش در پارك اجاره كنيد. در اينجا دوچرخه سواري ممنوع مي باشد ولي اسكيت سواري مجاز است.

وروديه: 5 درهم

ساعات بازديد: 8 صبح تا 11 شب

قطار برقي: بزرگسالان 25 درهم، كودكان 15 درهم

شهر كودكان: بزرگسالان 15 درهم، كودكان 10 درهم

موتور سيكلت چهارچرخ: 20 درهم

روزهاي چهارشنبه اختصاص به زنان و كودكان (زير 6 سال) دارد.

الممزر ( پارك ساحلي )

اين پارك با مساحتي حدود 106 هكتار در منطقه الحمريه بعد از اسكله الحمريه قرار دارد. اين پارك وسيع شامل چهار ساحل، دو استخر، زمين بازي ويژه كودكان، چمنزارهاي گسترده و درختان و بوته زارهاي فراوان مي باشد كه تفرجگاه آرامي را بوجود آورده اند. اين پارك بويژه در روزهاي جمعه بسيار شلوغ مي باشد ولي ازدحام جمعيت به دليل وسعت زياد پارك به چشم نمي آيد. يك آمفي تاتر بزرگ نيز در اين پارك وجود دارد. سواحل اين پارك مجهز به سرپناه، اطاق هاي مخصوص تعويض لباس و دوش مي باشند. افراد غريق نجات نيز در تمامي طول ساحل و در كنار استخرها حضور دارند. كيوسك هايي در كنار سواحل، غذا، نوشيدني و برخي ديگر از مايحتاج شما را در اختيارتان قرار مي دهند. آلاچيق هايي مجهز به وسايل آشپزي و محل طبخ باربي كيو به متقاضيان كرايه داده مي شود. شما مي توانيد با اتومبيل شخصي وارد پارك شويد .

اين پارك در بخش ديره شهر دبي و در كنار تالاب الممزر قرار گرفته است. ورود به اين پارك با اتومبيل آزاد مي باشد. امكانات خوبي براي بازديدكنندگان از اين پارك در نظر گرفته شده است.لذا اين پارك در روزهاي تعطيل پذيراي تعداد قابل توجه اي از سكنه دبي و مسافران مي باشد .

وروديه: 5 درهم (30 درهم براي ورود اتومبيل و كليه سرنشينان آن)

ساعات بازديد: 8 صبح تا 10.30 شب (روزهاي تعطيل: 8 صبح تا 11.30 شب)

استخر: بزرگسالان 10 درهم، كودكان 5 درهم (كودكان مي بايست همراه يك بزگتر باشند)

اجاره آلاچيق: 150 تا 200 درهم

روزهاي چهارشنبه مخصوص خانمها و كودكان (زير 8 سال) مي باشد.

جميرا ( پارك ساحلي )

اين پارك با وسعتي در حدود 12 هكتار در خيابان ساحلي جميرا واقع گرديده است. اين پارك بسيار محبوب مي باشد. درياي لاجوردي، درختان نخل، يك ساحل طويل و باريك، باغ ها و چمنزارهاي زيبا و وسيع، محيط دلپذيري را براي سكنه و گردشگران بوجود آورده است. محل هايي براي طبخ بابي كيو، زمين مخصوص واليبال و كيوسك هاي فروش غذا ونوشيدني از ديگر امكانات اين پارك مي باشند. نيروهاي غريق نجات در طول ساعتهاي مجاز براي شنا كردن (8 صبح تا 6 بعد از ظهر) در كنار ساحل حضور دارند. استفاده از دوچرخه و اسكيت نيز در اين پارك مجاز نمي باشد.

ساحل طولاني اين پارك بسيار تميز مي باشد. در كنار ساحل و در امتداد آن درختان نخل بي شماري قرار دارد كه سايه سار زيبايي براي شناگران و ساير بازديدكنندگان از اين پارك فراهم نموده است .

وروديه: 5 درهم (20 درهم براي ورود اتومبيل)

ساعات بازديد: 8 صبح تا 10.30 شب (روزهاي تعطيل: 8 صبح تا 11 شب)

روزهاي شنبه اختصاص به خانمها و كودكان (زير 5 سال) دارد.

جزيره نخلي جميرا

اين جزيرهٔ انسان ساخت به شكل نخل است و داراي ۱۷ شاخهٔ عظيم كه توسط يك حصار ۱۲ كيلومتري حفاظت شده مي‌باشد. زماني كه اين منطقه تفريحي كامل شود، داراي ۲۰۰۰ ويلا، ۴۰ هتل لوكس، مراكز خريد، سينما و امكانات ديگر خواهد بود. براي به سطح آب رساندن اين سازه، بسيار بيشتر از ۵۰ ميليون متر مكعب خاك مورد نياز است. ساخت اين جزيره در سال ۲۰۰۱ آغاز شده و انتظار مي‌رود كه در سال ۲۰۰۸ به پايان برسد. اين جزيره در زمان اتمام پذيراي ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر خواهد بود. مساحت اين جزيره ۵ در ۵ كيلومتر است. جميرا بزرگترين جزيرهٔ انسان ساخت است و حدودا ۴۰ هزار كارگر درگير ساخت آن بوده‌اند. در جزيره يك مونوريل با ظرفيت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز به خارج و داخل جزيره ساخته خواهد شد .

جزيرهٔ جميرا يكي از پروژه‌هاي سه گانهٔ ساخت سه جزيره به نامهاي جميرا، ديرا و جبل علي مي‌باشد. اين جزيره در آبهاي خليج فارس قرار دارد و دربارهٔ آن اينگونه گفته شده كه از ماه قابل رويت است .

آسياره سحر آميز

اين شهر بازي در مركز خريد معروف سيتي سنتر قرار دارد. اين مجموعه مورد علاقه بسياري از خانواده ها و كودكان آنها مي باشد. چرخ و فلك ، تاب گردان، قطار برقي، اتومبيل سواري و بازيهاي ويدئويي و الكترونيكي گوناگون از جمله امكانات اين شهر بازي مي باشد. هزينه بليط هر بازي 2 درهم مي باشد ولي كودكان با خريد يك بليط 50 درهمي مي توانند تا هر اندازه كه مايل باشند از امكانات اين شهر بازي استفاده نمايند.

يكي از محبوبترين محل ها براي كودكان در دبي، سياره سحرآميز در مركز خريد سيتي سنتر مي باشد. البته وجود بازيهاي ويدئويي متعدد در اينجا، ساير سنين را نيز به خود جلب مي كند.

برج العرب

ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزيره‌اي مصنوعي ۲۸۰ متر از خشكي بنا شده ‌است. كوچك ‌ترين اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ ترين اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رقم دقيق هزينه شده براي ساختمان بنا مشخص نيست، اما گمان مي ‌رود بيش از۱ ميليارد دلار آمريكا باشد.

براي جبران هزينه‌ها تمامي اتاق‌هاي هتل بايستي براي ۴۰۰ سال اجاره شوند . صاحبان هتل آن را ۷ ستاره مي ‌خوانند، اما در واقعيت بيشتر سازمان‌هاي رتبه ‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه مي ‌دهند. هفت طبقه از اين هتل به صورت آكواريوم در زير دريا وجود دارد .

اجاره كوچك ‌ترين اتاق اين هتل شبي ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در اين هتل كمتر از ۱۰۰۰ درهم نيست.

برج خليفه

برج خليفه 828 متر ارتفاع، 160 طبقه، بيش از هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداري، 4 استخر و يك كتابخانه مخصوص ساكنان برج دارد .ساخت برج خليفه در سال 2004 شروع شد و در 4 ژانويه 2010 بهره‌برداري شد. نام "خليفه" در روز بهره‌برداري توسط شيخ محمد بن راشد آل مكتوم، امير دبي و به افتخار وي به اين برج داده‌شد .شهر دبي پر است از چيزهاي عجيب و پروژه‌هاي عظيم. بزرگ‌ترين جزيره ساخته انسان، ساختمان‌هاي دوار و هتل هفت ستاره، حالا نوبت رسيده به بلندترين برج جهان .

برجمان

اين مركز زيبا در سه طبقه با زيربنايي حدود 92 هزار متر مربع بنا شده است و بيش از 19 فروشگاه را در خود جاي داده است. طبقه همكف اختصاص به پاركينگ اتومبيل ها دارد و طبقات اول و دوم آن مملو از فروشگاه هاي مختلف مي باشد. شما بسياري از مارك هاي معروف جهان را در اين مركز مشاهده خواهيد كرد. مجموعه كاملي از فروشگاه هاي عرضه كننده لباس، لوازم الكترونيكي، دكوراسيون و غيره در اين مركز وجود دارند. بخشي تحت عنوان Fun City براي بازي كودكان در نظر گرفته شده است. رستوران ها و بخش عرضه كننده غذاهاي Fast food نيز از بخش هاي پرطرفدار اين مركز مي باشد. در حال حاضر، طرح توسعه اين مركز در حال انجام مي باشد. بزودي اين مركز وسعتي برابر با چهار برابر وسعت كنوني پيدا خواهد نمود. در طرح توسعه، ساخت مركز اداري، سالن كنفرانس، مجموعه اي از آپارتمان ها، سالن تاتر، باشگاه بدن سازي و مجموعه اي از سالن هاي سينما در نظر گرفته شده است.

بزودي اين مركز وسعتي برابر با چهار برابر وسعت كنوني پيدا خواهد نمود. در طرح توسعه، ساخت مركز اداري، سالن كنفرانس، مجموعه اي از آپارتمان ها، سالن تاتر، باشگاه بدن سازي و مجموعه اي از سالن هاي سينما در نظر گرفته شده است .ساعات كار: 10صبح تا 10 شب - جمعه ها 4 بعد ازظهر تا 10 شب

مركاتو

اين مركز بسيار ديدني توسط طراح معروف ايتاليايي "دانيل مورللي" و بر اساس معماري دوره رنسانس طراحي گرديده است. تماشاي معماري خيره كننده اين مركز، لذت خريد را دو چندان مي نمايد. اين مركز داراي بيش از 90 فروشگاه و چندين غذاخوري و كافي شاپ مي باشد. شعبه اي از سوپرماركت بزرگ "اسپينيز" نيز در اين مركز قرار دارد. 7 سالن سينما "سنچري سينما" نيز از بخش هاي ديگر اين مركز مي باشند. معمولا در تعطيلات آخر هفته، برنامه هاي سرگرم كننده اي براي مراجعه كنندگان در نظر گرفته مي شود.

ديدار از اين مركز را به همه و حتي كساني كه قصد خريد هم ندارند، توصيه مي نماييم. گردش در اين مركز خريد به مانند گردش در يك موزه اي زيبا متعلق به دوران رنسانس مي باشد .

ساعات كار: 10صبح تا 10 شب - جمعه ها 4 بعد ازظهر تا 10 شب

بني ياس ، ميدان عبدالناصر

اين منطقه معروفترين ناحيه شهر نزد مسافران ايراني مي باشد. در اطراف اين ميدان، فروشگاه هاي عرضه كننده لوازم الكترونيكي، صوتي تصويري و موبايل را به وفور مشاهده مي نماييد. چندين فروشگاه معروف ايراني نيز در نزديكي اين ميدان قرار دارند. برج ديره كه بورس فروش فرش ايراني مي باشد نيز در ضلع جنوبي اين ميدان قرار دارد. در فاصله كمي از اين ميدان به مركز خريد تويين تاورز مي رسيم كه بدليل قرار گرفتن دو رستوران معروف ايراني در آن، مركز رفت و آمد مسافران ايراني مي باشد. با حركت به طرف شرق اين ميدان به خيابان سبخه مي رسيم كه نقطه شروع بازار مرشد مي باشد.

اين ميدان در واقع مركز شهر دبي مي باشد. يك ساختمان در ضلع غربي اين ميدان قرار دارد كه اطلاعات مورد نياز مسافران و توريست ها را در اختيار شان قرار مي دهد .

رستورانها

يكي از رستورانها به نام المنتها است، كه در ارتفاع 200 متري واقع شده و منظره اي از دبي را به نمايش مي گذارد و توسط يك پايه از هر دو طرف دكل محافظت مي شود و توسط يك آسانسور شيشه اي دسترسي به آن ممكن مي باشد. رستوران ديگر المحاره (به معني صدف) مي باشد كه دسترسي به آن توسط يك زير دريايي شبيه سازي شده امكان پذير است و آكواريوم هاي زيبايي را به نمايش مي گذارد. اين آكواريوم ها دربرگيرنده بيش از يك ميليون ليتر آب است. شيشه آكواريوم از اكريليك ساخته شده و براي كاهش تاثير بزرگ نمايي حدود 18 cm ضخامت دارد. اين رستوران در ميان 10 رستوران برتر دنيا قرار دارد. اين رستوران ها در هتل برج عرب قرار دارند. اين هتل داراي 60 طبقه است و معمار آن Atkins Middle East مي باشد. ستون بندي اين هتل تا 40 متر زير دريا مي باشد. برج العرب بزرگتر از برج ايفل است و تنها 60 متر از Empire State Building در آمريكا كوتاهتر است. تمام پرده ها، چراغها و سيستم تهويه هوا با يك دكمه به كار مي افتند. تمام كانالها به دوربين مدار بسته متصل هستند و مهمان مي تواند ببيند كه چه كسي پشت در است. هر سوئيت يك لب تاپ، اسكنرو پرينتر مخصوص به خود را دارد .

در زير آدرس رستورانها و شماره تماس آنها را براي سهولت دسترسي شما قرار داده ايم :

- بناب: خيابان مكتوم – ساختمان ام- ام- تاورز – جنب هتل كنكورد تلفن : 042241482

- قصر آريا: ديره – هتل كنكورد – طبقه ميزانين تلفن :2292931

- آرمان كافه: ديره – هتل كنكورد – طبقه همكف تلفن : 2292983

- اپل: ديره – توين تاورز – طبقه سوم تلفن : 2274446

- پيتزا اپل: ديره – توين تاورز – طبقه سوم تلفن : 2218924

- دانيال: توين تاورز – طبقه سوم تلفن : 2277669

- دانيال: شيخ زايد – مزايا سنتر تلفن : 3214555

- آبشار: خيابان مكتوم – ساختمان رقه البطين تلفن : 2230555

- اوناكس: بردبي- خيابان ضيافه تلفن : 3988006

- آي دي: بردبي – خيابان ضيافه تلفن : 3987658

- شبستان: خيابان خور- هتل اينتر كنتينانتال تلفن : 2248717

- شهرزاد : ديره – هتل حيات ريجنسي تلفن : 2096707

- قشقايي: خيابان مطينه – بين جمعيه امارات و هتل ماركوپولو تلفن : 2734012

- كباب خاص: خيابان مينا – مقابل هتل كپيتال – نزديك ميدان ضيافه تلفن : 3987164

- عمر خيام: شارجه – خيابان روله – جنب لولو سنتر تلفن : 065654294

- پارس پارادايز : خيابان صلاح الدّين – مقابل سينما دبي ساختمان وربه سنتر تلفن : 2977851

-الطاوله الحمرا: بردبي – خيابان ضيافه تلفن : 3452255

-كاسپين: بردبي – خيابان منخول – روله – مقابل مسجد ابراهيم خليل تلفن : 3559998

- پارسيان: باشگاه ايرانيان دبي تلفن : 3352002

- حاتم طلائي: ميدان جمال عبد الناصر- مقابل سوپر ماركت الكويتي تلفن : 22245888

- تهران: خيابان بني ياس – پشت هتل كارلتون – پشت دي تو دي تلفن : 2292434

- بهار: ديره – غرفه تجاري تلفن : 2214325

- نسرين: خيابان مطينه – بين هتل شرايتون و ماركوپولو تلفن : 2714209

- لطيبون: قصيص – مقابل هتل گراند دبي تلفن : 2611125

- حاتم : دبي – ديره – سيتي سنتر تلفن : 2955155

- حاتم: دبي – ميدان جمال عبد الناصر تلفن : 2277755

- حاتم: دبي – مركز حمرعين تلفن : 2627070

- حاتم : ابوظبي – مركز ابوظبي مال تلفن : 022452231

- حاتم: شارجه – مركز مگا مال تلفن : 065744774

- حاتم : شارجه – جمعيت تعاوني شارجه تلفن : 065383335

- حاتم : العين – مركز جيمي تلفن : 037636381

- صدف: ديره – روبروي هتل كنكورد تلفن : 2221622

- صدف : شيخ زايد – موسي تاور تلفن : 3314747

- ارسلان: مطينه – روبروي سوپر ماركت امارات تلفن : 2710001

- ليالي شيراز: ميدان جمال عبد الناصر- مقابل سوپر كويتي تلفن : 2227720

- البرز : شيخ زايد – جنب هتل كراون پلازا تلفن : 3318777

- كيش: منطقه راشديه تلفن : 2861620

- دهدار: خيابان يوسف باقر- هتل مرمر تلفن : 2219363

- پارس: خيابان ضيافه تلفن : 3988787

- رئوف: ميدان جمال تلفن : 2276161

- بهزاد : خيابان يوسف باقر تلفن : 2274330

- الوند: خيابان الخليج تلفن : 2726523

- ويدا: خيابان مكتوم – ساختمان رقه البطين تلفن : 2248837

- مصفح : ديره – جنب بانك ملي تلفن : 2254443

- شفا: سطوه – جنب مسجد قادري تلفن : 3316257

- برياني اصفهان: ميدان جمال عبد الناصر- مقابل هتل كنتينانتال تلفن : 042340095

- بستان آريا : ميدان جمال عبد الناصر- پشت برج بني ياس - جنب ويدئو البلد تلفن : 042289222

- كينگ كاخ: دبي – خيابان پور سعيد تلفن : 042669915

- درويش: خيابان رقه – خيابان 37 – هتل سان اند سند – طبقه همكف تلفن : 0507025228

- پيتزا زيتون: شارجه – خيابان تعاون تلفن : 065775477

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.